15 Zvyšování kvality sociální služby
Domov pro seniory Stachy – Kůsov dbá o to, aby se kvalita poskytovaných služeb neustále zvyšovala. Kvalitu služeb hodnotí jak uživatelé, tak i zaměstnanci.
Ke zjišťování kvality služeb slouží kontrolní mechanismus. Kontroly jsou prováděné na všech pracovních úsecích a týkají se vedení agendy, zařízení a poskytování služeb. Zjištěné nedostatky slouží jako zpětná vazba ke zlepšení kvality poskytování sociálních služeb.
- Domov pro seniory Stachy – Kůsov má zpracovány vnitřní „ Standardy kvality sociálních služeb“. Východiskem tohoto materiálu jsou „ Standardy kvality sociálních služeb – MPSV 2003 – ISBN 80 – 86552 – 66 – 7“.
- Cílem vnitřního materiálu „ Standardy kvality poskytovaných sociálních služeb“ je konkretizace a zpřesnění jednotlivých standardů za účelem poskytování kvalitních sociálních služeb v DPS Stachy – Kůsov.
- Standardy kvality poskytovaných sociálních služeb jsou materiálem závazným pro všechny zaměstnance DPS Stachy – Kůsov.
- DPS Stachy – Kůsov průběžně sleduje a vyhodnocuje, zda jím poskytované sociální služby jsou v souladu s kvalitou a zda odpovídají potřebám a požadavkům jednotlivých uživatelů.
K tomu se využívají tyto zdroje:
Zdroje zpětné vazby interní:
- spokojenost či nespokojenost uživatelů – přímé rozhovory s uživateli
- vyhodnocování četnosti a obsahu stížností
- poznatky a připomínky personálu
- vyhodnocování aplikace získaných znalostí a dovedností personálu DPS Stachy – Kůsov do běžné praxe při poskytování služeb.
- vnitřní kontrola
- průzkumy, vyhodnocování dokumentace projektů, vyhodnocování individuálních plánů, vnitřní audit
- spokojenost či nespokojenost opatrovníků uživatelů a rodinných příslušníků uživatelů.
- sebehodnocení (audit sebehodnocení)
Zdroje zpětné vazby externí:
- kontrolní činnost zřizovatelem
- inspekce kvality sociálních služeb
- poznatky a připomínky návštěvníků, praktikantů,…
- ohlasy veřejnosti z komunity obce
Hodnocení naplňování veřejného závazku
Vážený respondente, prosíme Vás o vyplnění dotazníku, který je zaměřen na hodnocení veřejného závazku (informací pro veřejnost) domova pro seniory Stachy - Kůsov.
Vyhodnocené dotazníky budou sloužit pro tvorbu srozumitelných a dostupných informací pro veřejnost a případné zájemce o sociální službu.
Vyplnění dotazníku je anonymní.
Přečtěte si uvedené texty a následně odpovídejte na otázky.
Děkujeme za spolupráci!
Vyplnění dotazníků
Dotazník pro příbuzné uživatelů DPS Stachy - Kůsov
Vážení příbuzní, cílem našeho dotazníku je zjistit kvalitu poskytovaných služeb, komunikace s personálem a celého chodu Domova pro seniory (dále jen DPS) z pohledu rodinných příslušníků našich uživatelů.
Získané informace jsou zcela anonymní a budou použity pouze pro potřeby vedení DPS Stachy - Kůsov. Na otázky odpovídejte prosím pravdivě, tak jak to sami cítíte. Nebojte se kritiky. Vaše podněty a připomínky na případné nedostatky, budou pro nás důvodem k zamyšlení a realizaci, jak zpříjemnit a zlepšit kvalitu života Vašich nejbližších, tedy i našich uživatelů.
ředitel DPS Stachy - Kůsov
Gál Ladislav
1) Jak často navštěvujete své blízké?
- a) 1x týdně
- b) 1x měsíčně
- c) občas
- d) …………………………………
2) Jak se při návštěvě cítíte?
- a) velmi dobře
- b) dobře
- c) špatně
- d) velmi špatně
3) Máte zájem o více informací o chodu DPS?
4) Měli byste zájem zúčastnit se akcí pořádaných v DPS?
5) Pokud ano, v jakém čase?
- a) kdykoli
- b) v pátek odpoledne
- c) v sobotu dopoledne
- d) v sobotu odpoledne
6) Máte dostatečné informace o poskytovaných službách v DPS?
7) Postrádáte Vy nebo Vaši příbuzní jiné služby v DPS?
…………………………………
8) Měli byste zájem o častější osobní kontakt se sociálními pracovnicemi?
9) Měli byste při návštěvě zájem o možnost ubytování v domově?
10) Co byste v DPS změnili či zlepšili?
…………………………………
11) Myslíte si, že jsou v našem Domově dostatečně uspokojovány potřeby klientů?
- a) ano, zcela
- b) ano, částečně
- c) spíše ne
- d) vůbec ne
12) Jsou Vaší blízcí v DPS spokojeni?
- a) ano
- b) spíše ano
- c) spíše ne
- d) ne
13) Pokud ne, proč?
…………………………………
14) V případě, že nejste spokojeni s jakoukoliv péčí, řešíte tento problém s někým?
- a) ano, s konkrétní osobou
- b) ano, se sociální pracovnicí
- c) ano, s panem ředitelem
- d) ano, se staniční sestrou
- e) ano, s vrchní sestrou
- f) ne
15) Pokud ne, proč?
…………………………………
16) Respektuje personál soukromí klientů v době Vaší návštěvy?
- a) ano, vždy
- b) obvykle ano
- c) většinou ne
- d) vůbec ne
17) Setkali jste se někdy s nešetrným či ponižujícím zacházením s klienty?
18) Pokud chcete jít s klientem ven na procházku, připraví Vám klienta personál ochotně?
- a) ano, kdykoliv
- b) ne, nemáme možnost
- c) pokud ne, napište stručně proč
…………………………………
Vyplněný tiskopis, prosíme, vhoďte do „Schránky důvěry“ - u kanceláře vedení domova nebo na jednotlivých odděleních.
Děkujeme za Váš čas a spolupráci
vedení Domova